Jó érzés leírni, hogy négy nap múlva újra Superbike VB futam lesz. Egy örökkévalóságnak tűnt ez a tél, de lassan véget ér a várakozás. A késői ausztrál nyár talán nekünk is meghozza a tavaszt és pálya felett remegő délibábot feltörő motorok dübörgése végre felébreszti szunnyadó vágyainkat... Na másszáleróla. Mondom négy nap múlva.
Addigra talán Laverty is összeszedi magát és a láthatóan kicsit vörösebb bal karjával pont jókor, jó irányba fordítja az Apriliát. A mai is a pályán lófráló ír srác nekem egyébként titkos favoritom. Nemúgy csapattársa Max Biaggi, aki annak ellenére, hogy csupán az ötödik legjobb idővel zárt mégis elégedett. Leginkább azzal, hogy Checa a túlsúlyos Ducatival láthatóan még nem tudta lelépni a mezőnyt. De messze még a kockás zászló. Van meló még az RSV4-el is bőven, hisz Maxi egyenlőre nem érzi elég stabilnak a motor hátulját a kanyarból történő kigyorsításkor.
Ám Checa azért közel sincs annyira oda attól a 6 kg-tól, mint ahogy azt a kollégája gondolja. Bár tény, hogy így az 1198 féktávon és kanyarban is nehezebben irányítható, mégsincs veszve minden. A spanyol szerint ugyanis az elmúlt két napban végzett tesztprogram eredményei (a beállítási adatok) sokkal fontosabbak, mint a jó köridők. Pl. hogy a Ducati Checa szerint sokkal jobban működik a 200-as hátsó abroncsokkal felszerelve, mint azt a 190-es gumival teszi, perdöntő lehet a hétvége végkimenetelét tekintve.
Leo Haslam számára pedig a csütörtök reggeli műtét lehet a perdöntő, hisz a BMW pilótája annak eredményétől teszi függővé a hétvégi programot. Ha az jól sikerül és nem lesznek nagy fájdalmai, akkor rajthoz állhat vasárnap. Csapattársa Marco Melandri egész biztosan ott lesz a pályán. Vannak még gondjai az S1000RR-el, de dolgoznak rajta. Ma sokat javítottak a beállításokon, de a bömös még mindig rakoncátlankodik az olasz alatt.
Van még meló a Hondákkal is, ám Rea nagyon készül a dobogó élére. A Ten Kate mindent megtesz, hogy a jubiláló Fireblade jól nyissa az évadot. Rea ma több hátsó rugóstagot is kipróbált és annak ellenére is a keményebbre esett a választása, hogy az jobban koptatta a hátsó gumit. A végső beállítást persze majd a hétvége időjárási körülményeitől teszik ők is függővé.
És így tesz a Kawasaki is. Sykes nagyon szimpatikusan nyilatkozott a teszt után. A brit fiú nem részegült meg a pillanatnyi sikertől, továbbra is két lábbal áll a földön. Persze boldog, hogy a ZX10R-t sikerült ilyen faszán beállítani és annak ellenére tudott itt a leggyorsabb lenni, hogy nem szereti ezt a pályát. A teszt zárásaként 14 kört a versenygumikkal is megtettek. Az így szerzett tapasztalatok roppant fontosak lesznek a hétvégi futamon eszközölt beállításokat tekintve. Hisz azt már tudtuk, hogy a Kawasaki piszok gyors tud lenni, csak hát a verseny az nem három körből áll.